لوازم-یدکی-هیوندای-سانتافه

لوازم یدکی سانتافه | لوازم یدکی هیوندای سانتافه



لوازم یدکی سانتافه | لوازم یدی هیوندای سانتافه

هیوندای

 

هیوندای سانتافه : Hyundai Santa Fe

(لوازم یدکی هیوندای سانتافه)

یکی از محصولات اس‌یووی خودروساز کره‌ای، هیوندای موتور است. در اوایل سال ۲۰۰۱ ایده‌های جدی شرکت کره‌ای هیوندای برای رقابتی آشکار با ورود Escape، مزدا Tribute و پونتیاک Aztek به ثمر نشست و مدل جدید با اسم سانتافه که نام شهری در نیومکزیکو است تولید شد و به سرعت در آمریکای شمالی تبدیل به محبوب‌ترین خودرو خانواده شد.


نسل اول هیوندای سانتافه

(لوازم یدکی هیوندای سانتافه)

سانتافه نسل اول روی پلت‌فرم SM از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ در خط تولید هیوندای جای گرفت. این خودرو که در اولسان کره جنوبی تولید شد در ابتدا با مدلهای ۳٫۳، ۲٫۷ و ۲ لیتری تولید می‌شد که البته مدل آخر هرگز راهی آمریکا نشد. نسل اول سانتافه از سیستم انتقال قدرت نیمه اتومات به همراه سامانه‌های AWD, FWD استفاده می‌کرد.

درست یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۲ سانتافه بدون تغییر مخصوص دوباره تولید شد و جالب اینکه هنوز هم جزو خودروهای پر درخواست بود. اما در اواسط همین سال حجم باک کلیه مدل‌ها از ۶۵ به ۷۵ لیتر تغییر کرد و البته قدری هم طراحی داخلی و چیدمان کنسول تغییر یافت.


نسل دوم هیوندای سانتافه

(لوازم یدکی هیوندای سانتافه)

اما نسل دوم یا همان مدلی که ما در ایران هم می‌بینیم از ابتدای سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۲ روی پلت‌فرم CM در کارخانه هیوندای آلابامای آمریکا ساخته شد. هم‌اکنون در این کارخانه مدل سوناتای شش سیلندر هم تولید می‌شود. اولین بار از این خودرو طی یک تشریفات خاص در نمایشگاه دیترویت سال ۲۰۰۶ رونمایی شده بود. در مورد سانتافه جدید باید گفت ایرادهای وارده به نسل اول مانند ورود صدای محیط به داخل و عدم دید مناسب عقب کاملاً حذف شد. در کل سانتافه در سه تیپ LX, SE و GLS تولید شد که مدل آخر نام آشنای ایرانی‌ها است.


نسل سوم هیوندای سانتافه

(لوازم یدکی هیوندای سانتافه)

این نسل از هیوندای سانتافه در بدو ورود به بازار ما توانست فروش بسیار بالایی را تجربه کند. بطوریکه در چند سال، هیوندای سانتافه رکورد واردات را در دست داشد. هیوندای سانتافه اگرچه از نظر موتور ضعیف است، اما امکانات و چهره بروز سانتافه آن را در لیست پرفروش‌ها نگه داشته‌است. هیوندای سانتافه بی شک جز موفق‌ترین خودروهای وارداتی از نظر فروش است. هیوندای سانتافه در سگمنت خودروهای شاسی بلند شهری قرار می‌گیرد.


نسل چهارم هیوندای سانتافه

(لوازم یدکی هیوندای سانتافه)

نسل قبلی سانتافه جایزهٔ بهترین مدل SUV سه ردیف را در ایالات متحده از آن خود کرد.این ماشین بیشتر رو به سمت تغییراتی در مسائل عمده قابلیت عملکرد و طراحی و رانندگی برای ارتقاء بیشتر برده‌است. به‌گونه‌ای که می‌شود آن را به راحتی احساس کرد. در ظاهر این خودرو شاهد تغییرات زیادی نیستم و فقط اولین چیزی که توجه را به خودش جلب می‌کند تغییر چراغ‌های عقب خودروست که این چراغ‌ها شباهت زیادی به چراغ‌های خودروهای شاسی بلند چینی دارند.

مدل قبلی ظرفیت و فضای بیشتری را نسبت به مدل جدید داشت و به راحتی می‌تواند ۷ انسان بزرگسال را در خود جای دهد. داخل کابین سانتافه به لطف فضای دلپذیر و زیبا، داشتن طراحی جذاب و استفاده از مواد مرغوب بسیار دل‌نشین شده‌است و کنترل و استفادهٔ ساده و راحت قطعات، آن را منحصربه‌فرد کرده‌است.