لوازم-یدکی-وراکروز

لوازم یدکی کوپه | لوازم یدکی هیوندای کوپه

کوپه FX


لوازم یدکی هیوندای کوپه | لوازم یدکی کوپه

هیوندای کوپه 

مانند معجزه‌ای بود که از آسمان برای جوانان فرود آمد. هیوندای کوپه‌ای با 4 صندلی که سبک و سیاق اسپرت‌سواری را در میان قشر متوسط، دستخوش تغییر کرد. با اینکه نامش در برخی بازارها تیبرون (Tiburon) است ولی در اکثر کشورهای اروپایی او را با نام «کوپه» می‌شناسند.

نسل دوم کوپه در سال 2002 معرفی شد، ولی همزمان با عرضه دومین فیس‌لیفتش، یعنی در سال 2007، به کشورمان آمد. کوپه به‌لطف پیشرانه 6 سیلندرش، حداقل روی کاغذ بی‌رقیب بود. چه به لحاظ طراحی و چه به لحاظ کارایی، بازار ایران حریف دیگری برای این خودرو در دامان خود نداشت.

نزدیک‌ترین رقیب این خودرو را می‌شد رنو مگان کروک تلقی کرد که در واقع اسپرتی ضعیف‌تر ولی باکیفیت‌تر بود. بعد از پایان یافتن عمر تولید کوپه،‌ مدل جنسیس کوپه آمد که هیوندای بارها به صراحت اعلام کرد که جنسیس نسل بعدی کوپه نیست.

لوازم یدکی هیوندای کوپه

کوپه نوعی بدنه بسته خودرو است؛ تعریف دقیق کوپه مطابق با زمان و شرکت سازنده متغیر است. کوپه‌ها معمولاً خودروهای سقف‌دار اسپرت یا سدانی هستند. این خودروها دو دره هستند و در دو گونه دو صندلی و چهار صندلی عرضه می‌گردند.

در قرن نوزدهم میلادی به کالسکه‌های چهار چرخه بسته‌ای که با اسب کشیده می‌شدند، کوپه گفته می‌شد. فرانسویان به کالسکه‌هایی که در آنها جای مسافران با جای راننده فرق می‌کرد که مسافران در مکانی بسته و راننده در مکانی باز قرار می‌گرفتند، کوپه می‌گفتند.



لوازم یدکی هیوندای کوپه | لوازم یدکی کوپه