فیلتر روغن هیوندای

فیلتر روغن موتور هیوندای

فیلتر روغن (فیلتر روغن موتور هیوندای – فیلتر روغن موتور اصلی هیوندای)چیست و چه نقشی در موتور خودرو دارد؟

خودرو تنها یک وسیله ی حمل و نقل که در ظاهر می بینیم نیست و مسلما به موارد نگهداری بیشماری از قبیل همین فیلتر روغن نیاز دارد. تعویض و چک کردن فیلتر روغن تنها یکی از موارد بیشماری از امور فنی خودرو محسوب می شود. در مطالب پیشین هم به موارد زیادی از دنیای فنی خودرو مانند واشر سرسیلندر خودرو اشاره کردیم که تنها جزئی از دریای علم مکانیک خودرو محسوب می شوند. 

به همین دلیل هم در معاینه فنی خودرو تنها چند مورد از موارد مهم و ایمنی خودرو تست می شود. اما هدف از این مطلب آموزش مختصر و مفیدی از نقش فیلتر روغن (فیلتر روغن موتور هیوندای) در خودرو و موتور آن می باشد.

 

فیلتر روغن چیست؟(فیلتر روغن موتور هیوندای)

به طور کلی می شود بیان نمود روغن در موتور های احتراقی خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. نقش اصلی و به سزای روغن خودرو در خنک کردن موتور و کاهش حرارت زیاد موتور می باشد. به طور کلی نقش اصلی فیلتر روغن (فیلتر روغن موتور هیوندای) تصفیه روغن موتور می باشد و یکی از فاکتور های مهم عمر بیشتر روغن پاکیزگی آن است به عنوان مثال برای آلودگی های روغن می توان به آلودگی های ناشی از عملکرد زیاد موتور نام برد. همچنین دوده ناشی از احتراق، گرد و غبار از سایر آلاینده ها محسوب می شوند. اصولا نقش اصلی فیلتر روغن تصفیه روغن موتور می باشد و پاکیزگی روغن فاکتور بسیار مهمی است که باعث عمر بیشتر موتور می گردد.

 

فیلتر روغن موتور اصلی هیوندای

آلودگی هایی ناشی از عملکرد زیاد موتور مانند براده های فلزات ناشی از سایش قطعات روی یکدیگر، دوده ناشی از احتراق، گرد و غبار و سایر آلاینده ها به تدریج می توانند مسیر حرکت روغن را مسدود نمایند و آسیب زیان واری را به موتور وارد سازند. فیلتر روغن (فیلتر روغن موتور هیوندای) ناجی موتور بوده و این مسئله اهمیت به کارگیری فیلتر روغن را مشخص می کند. همچنین باید گفت فیلترروغن هیوندا و فیلتر روغن کیا فقط تا مدت معینی می‌توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند. در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر روغن، منافذ کاغذ فیلتر مسدود می‌شود که در این حالت به دلیل بالا رفتن فشار در محفظه فیلتر روغن (فیلتر روغن موتور هیوندای) سوپاپ اطمینان تعبیه شده در آن باز شده و جهت جلوگیری از آسیب دیدگی کلی قطعات پیشرانه اجازه عبور روغن بدون پالایش را به سیکل روغن‌کاری می‌دهد که این موضوع موجب بروز مشکلات جدی در قطعات حساس پیشرانه می‌شود. لذا از زمانی که روغن موتور از منبع وارد چرخه عملکردی موتور می شود و تا زمانی که به منبع باز می گردد نقش بسیار زیادی در عملکرد صحیح موتور خواهد داشت.

 

فیلتر روغن موتور اصلی هیوندای

و همچنین در فیلتر روغن موتوری که کیفیت استاندارد را ندارند به دلیل استفاده از کاغذ نامناسب و یا وجود درز در محل اتصال کاغذ ،فیلتراسیون به درستی انجام نمی گیرد و به همین دلیل ذرات و آلودگی ها از فیلتر عبور نموده و به تدریج وارد موتور می شوند. این آلاینده ها با خراش دادن سیلندر و پیستون موجب آسیب جدی به موتور ماشین خواهند شد. چکیدن قطرات روغن از محل اتصال فیلتر ، زنگ زدن پوشش محفظه ،تحمل نکردن فشار و در نتیجه شکاف برداشتن فیلتر باعث خروج تدریجی و یا سریع روغن از مسیر روغنکاری موتور می شود.

 

فیلتر روغن موتور اصلی هیوندای

بدیهی است که در اثر فشار و اصطحکاک زیاد ،قطعات خودرو مستهلک و کاملاً ساییده خواهد شد. ایجاد کمپرس( روغن سوزی ) مصرف بیش از حد بنزین جوش آوردن، کاهش قدرت موتور و درمواردی شکستن سوپاپ و شاتون ( قطعات متحرک موتور ) و در نهایت ایست کامل موتور از مواردیست که می تواند در اثر استفاده از فیلتر روغن نامرغوب بوجود بیاید.

 

زمان تعویض فیلتر روغن

فیلتر روغن موتور (فیلتر روغن موتور هیوندای) در کنار روغن نقش مهمی در سلامت موتور خودرو ایفا می کند بی تردید استفاده از انواع روغن مناسب و فیلتر روغن با استاندارد در کنار یکدیگر باعث افزایش بازدهی هر دو محصول کاهش استهلاک و افزایش بازدهی موتور خواهد شد. پس از تعویض فیلتر، روغن کارکرده آن باید تخلیه شود. 

 

فیلتر روغن موتور اصلی هیوندای

با نصب یک فیلتر روغن و استفاده از روغن ۵۰۰۰ کیلومتری در خودرو، می توانید بعد از دو مرتبه تعویض روغن فیلتر روغن خودرویتان را تعویض کنید. اما اگر روغن ۲۰۰۰۰ کیلومتری به کار برده باشید بهتر است بعد از تعویض روغن فیلتر روغن را نیز عوض نمایید. همچنین نکاتی را در هنگام تعویض فیلتر روغن (فیلتر روغن موتور هیوندای) باید رعایت کنید.

 

نکات مهم در تعویض فیلتر روغن (فیلتر روغن موتور هیوندای)

به منظور شل شدن فیلتر روغن در صورت لزوم از آچار فیلتر استفاده کنید. فیلتر کارکرده را با دقت بردارید. فیلتر را از روغن تخلیه کنید. با استفاده از یک وسیله تیز، یک حفره در انتهای داخلی فیلتر یا سوپاپ مانع برگشت روغن که بر روی انتهای صاف آن قرار دارد ایجاد کنید. موثرترین روش برای تخلیه مناسب فیلتر، سوراخ کردن سوپاپ مانع برگشت روغن یا داخل فیلتر و جریان یافتن به یک ظرف مناسب برای بازیافت آن است سوپاپ مانع برگشت روغن، شامل دریچه لاستیکی است که برای جلوگیری از تخلیه روغن به موتور، در زمان خاموشی، خلاء ایجاد می کند. سوراخ کردن فیلتر موجب از بین رفتن خلاء شده و اجازه می دهد روغن حبس شده بازیابی شود. انتهای صاف فیلتر سوراخ شده را به روی ظرف جمع آوری قرار دهید و روغن کارکرده را تا حد امکان از فیلتر تخلیه کنید.

 

فیلتر روغن موتور اصلی هیوندای

مهم است که تخلیه فیلترهای کارکرده روغن در۱۲ ساعت (حداقل زمان) و دمایی نزدیک به دمای عملکرد موتور و بیش از دمای محیط صورت گیرد. فیلتر روغن (فیلتر روغن موتور هیوندای) جدید را را با توجه به توصیه های سازنده فیلتر نصب کنید. آب بند لاستیکی را با مقدار کمی روغن بر روی آن بپوشانید و سپس آن را جایگزین کنید. از آچار فیلتر برای محکم کردن فیلتر جدید استفاده نکنید چون ممکن است به فیلتر آسیب برساند. این را به راحتی با انگشتان محکم کنید و به توصیه های سازنده فیلتر توجه کنید. فیلترهای کارکرده روغن نیز مانند روغن کارکرده به عنوان ضایعات محسوب می شوند و باید به طور مناسب بازیافت شوند. در مواردی که عملی است و صرفه اقتصادی وجود دارد فیلترهای خالی کارکرده روغن برای بازیافت روغن جمع آوری می شوند.

 

فیلتر روغن موتور اصلی هیوندای

از مراکز جمع آوری روغن کارکرده سئوال کنید که آیا پذیرای فیلتر کارکرده روغن نیز هستند یا خیر.

اگر هیچگونه امکانی برای بازیابی روغن فیلتر کارکرده روغن وجود ندارد، فیلتر کارکرده خالی روغن را در روزنامه بپیچید و به همراه زباله های خانگی دفع کنید. همچنین باید گفت فیلترها فقط تا مدت معینی می‌توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند. در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر روغن (فیلتر روغن موتور هیوندای) منافذ کاغذ فیلتر مسدود می‌شود که در این حالت به دلیل بالا رفتن فشار در محفظه فیلتر روغن سوپاپ اطمینان تعبیه شده در آن باز شده و جهت جلوگیری از آسیب دیدگی کلی قطعات پیشرانه اجازه عبور روغن بدون پالایش را به سیکل روغن‌کاری می‌دهد که این موضوع موجب بروز مشکلات جدی در قطعات حساس پیشرانه می‌شود. لذا از زمانی که روغن موتور از منبع وارد چرخه عملکردی موتور می شود و تا زمانی که به منبع باز می گردد نقش بسیار زیادی در عملکرد صحیح موتور خواهد داشت.

 

فیلتر روغن موتور اصلی هیوندای

و همچنین در فیلتر هایی که کیفیت استاندارد را ندارند به دلیل استفاده از کاغذ نامناسب و یا وجود درز در محل اتصال کاغذ،فیلتراسیون به درستی انجام نمی گیرد و به همین دلیل ذرات و آلودگی ها از فیلتر عبور نموده و به تدریج وارد موتور می شوند. این آلاینده ها با خراش دادن سیلندر و پیستون موجب آسیب جدی به موتور ماشین خواهند شد. چکیدن قطرات روغن از محل اتصال فیلتر، زنگ زدن پوشش محفظه،تحمل نکردن فشار و در نتیجه شکاف برداشتن فیلتر باعث خروج تدریجی و یا سریع روغن از مسیر روغنکاری موتور می شود. بدیهی است که در اثر فشار و اصطحکاک زیاد ،قطعات خودرو مستهلک و کاملاً ساییده خواهد شد. ایجاد کمپرس( روغن سوزی ) مصرف بیش از حد بنزین جوش آوردن،کاهش قدرت موتور و درمواردی شکستن سوپاپ و شاتون ( قطعات متحرک موتور ) و در نهایت ایست کامل موتور از مواردیست که می تواند در اثر استفاده از فیلتر روغن نامرغوب بوجود بیاید.

 

فیلتر روغن موتور اصلی هیوندای

فیلتر روغن هیوندا (فیلتر روغن موتور هیوندای) جدید را را با توجه به توصیه های سازنده فیلتر نصب کنید. آب بند لاستیکی را با مقدار کمی روغن بر روی آن بپوشانید و سپس آن را جایگزین کنید. از آچار فیلتر برای محکم کردن فیلتر جدید استفاده نکنید چون ممکن است به فیلتر آسیب برساند. این را به راحتی با انگشتان محکم کنید و به توصیه های سازنده فیلتر توجه کنید. فیلترهای کارکرده روغن نیز مانند روغن کارکرده به عنوان ضایعات محسوب می شوند و باید به طور مناسب بازیافت شوند. در مواردی که عملی است و صرفه اقتصادی وجود دارد فیلترهای خالی کارکرده روغن برای بازیافت روغن جمع آوری می شوند. از مراکز جمع آوری روغن کارکرده سئوال کنید که آیا پذیرای فیلتر کارکرده روغن نیز هستند یا خیر. اگر هیچگونه امکانی برای بازیابی روغن فیلتر کارکرده روغن وجود ندارد، فیلتر کارکرده خالی روغن را در روزنامه بپیچید و به همراه زباله های خانگی دفع کنید.

 

در این بازرگانی فیلتر روغن موتور اصلی ماشین های هیوندای و فیلتر روغن موتور اصلی کیا به بفروش می رسد که عبارتند از :

فیلتر روغن اکسنت، فیلتر روغن آوانته، فیلتر روغن ازرا، فیلتر روغن سنتنیال، فیلتر روغن کوپه، فیلتر روغن النترا، فیلتر روغنجنسیس, فیلتر روغن جنسیس کوپه، فیلتر روغن توسان، فیلتر روغن سانتافه، فیلتر روغن وراکروز، فیلتر روغن سوناتا، فیلتر روغن ورنا، فیلتر روغن ولوستر، فیلتر روغن i20، فیلتر روغن i30، فیلتر روغن i40، فیلتر روغن ix45، فیلتر روغن ix55، فیلتر روغن سراتو, (فیلتر روغن موتور هیوندای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *