(لوازم یدکی هیوندای - فیلتر هوای هیوندای - فیلتر هوای اصلی هیوندا)

نقش فیلتر هوا چیست؟

(صافی هوا هیوندای – نقش فیلتر هوا اصلی هیوندای)

اکثر مردم با این اصطلاح که به آنها گفته می شود. فیلتر هوای اتومبیلشان باید به طور منظم تعویض شود، آشنا هستند.

 

(فیلتر هوا هیوندا)

اما بسیاری از آنها به اهمیت این موضوع آگاه نیستند. تمیز نگه داشتن فیلتر هوا موجب تمیز ماندن موتور اتومبیل و عدم وجود ذرات و خرده آشغال ها در آن می شود که خود عاملی موثر در عملکرد بهینه موتور است.

 

تمیز نگه داشتن فیلتر هیوندا

همچنین سبب کاهش مصرف سوخت اتومبیل ها نیز می شود. که به معنی صرفه جویی در هزینه هاست. هزینه ای که برای تعویض یک فیلتر هوا صرف می شود. موجب صرفه جویی به مقدار چند برابر همان هزینه در مصرف سوخت شود.

(فیلتر هوای اصلی هیوندای)

 

نقش فیلتر هوا چیست؟

برای اینکه بفهمیم فیلتر هوای هیوندا واقعا چه کاری انجام می دهد. ابتدا باید بدانیم که فیلتر های هوا عنصری حیاتی برای سیستم های موجود در خودرو است. به همین خاطر، بسیاری از افراد باید در مورد نقش ویژه فیلتر هوا و اینکه چرا باید آنرا به موقع تعویض کنیم، مطالبی بیاموزند.


سیستم های موجود در یک خودرو

همانند بدن انسان، یک خودرو نیز از تعداد زیادی سیستم های مختلف تشکیل شده است که به منظور ایجاد عملکرد مناسب آن خودرو با یکدیگر کار می کنند.

مثال هایی از سیستم های موجود در یک خودرو عبارتند از:

  • سیستم ترمز
  • سیستم خنک کننده
  • سیستم اگزوز
  • سیستم انتقال نیرو
  • سیستم کمک فنر ها


صافی هوا اصلی هیوندای

فیلتر هوا یکی از عناصر سیستم تامین سوخت خودرو به حساب می آید. سوخت (بنزین یا گازوئیل) ماده ایست که یک وسیله نقلیه موتوری با انرژی ناشی از آن کار می کند. و معمولا رساندن سوخت از باک به موتور فرایند پیچیده ای است. سیستم سوخت معمولا از اجزایی چون باک، کاربراتور یا انژکتور، هواکش، ساسات، پمپ مکش بنزین یا گازوئیل، فیلتر (هم فیلتر هوا و هم فیلتر سوخت)، واشر سوخت و سایر اجزای دیگر. هوای مکیده شده به داخل موتور به نسبت معینی با سوخت ترکیب می شود تا بیشترین راندمان را تولید کند.

 

نقش فیلتر هوا هیوندای 

روش خوبی برای درک چگونگی عملکرد فیلتر هوای اتومبیل ها، مقایسه آن با ماسک حساسیت است. مردم از این نوع ماسک ها بر روی بینی و دهانشان استفاده می کنند. تا از ورود گرده گلها یا ذرات دیگر به درون سیستم تنفسیشان به هنگام نفس کشیدن جلوگیری کنند. در نتیجه استفاده چنین ماسک هایی تنها هوای تمیز می تواند وارد بینی، نای و شش های آنها شود. احتمال اینکه هوای تمیز باعث بروز انواع آلرژی ها و بیماری هایی چون آسم شود، بسیار کم است.

 

فیلتر هوا هیوندای

همچنین مردم به هنگام کار در اماکنی که احتمال وجود گردو غبار و سایر ذرات مضر در آنها زیاد است، از ماسک های ویزه گرد و غبار استفاده می کنند. اگرچه سیستم تنفسی بدن انسان از برخی قابلیت ها (همچون سرفه کردن، عطسه کردن و برخی فرایند های فیزیولوژیکی دیگر) برای تمیز نگه داشتن خود برخوردار است.

 

فیلتر هوا اصلی هیوندای

اما قرار گرفتن در معرض مقادیر بیش از حد مجاز به صورت مزمن می تواند سرانجام به آسیب هایی در سیستم تنفسی منجر شود که قابل ترمیم نباشند. در موتور اتومبیل ها سیستم های خودتمیزکننده ای مانند آنچه در بدن انسان وجود دارد، تعبیه نشده اند.

 

(فیلتر هوا هیوندای – فیلتر هوا اصلی هیوندا)

درصورت کارکرد موتور بدون فیلتر هوا، خیلی زود فضای موتور پر از مواد مزاحمی چون حشرات، برگ ها و خرده آشغال های دیگر می شود. به علاوه، تمام تمام مواد شیمیایی مضر، مشابه ذراتی که به شش های انسان آسیب وارد می کنند نیز وارد موتور خواهند شد. بدین ترتیب مجاری موتور مسدود شده و قادر به کار نخواهند بود که برای تمیز کردن آن نیز باید هزینه های بسیار بالایی پرداخت شود. به علاوه این مطلب که پس از مدتی راندمان موتور کاهش می یابد نیز به راحتی قابل درک است.

 

فیلتر هوا خودرو هیوندای

خریداران به هنگام خرید فیلتر هوای هیوندا باید دقت کنند که فیلتر مکش هوا یا به عبارتی فیلتر هوای لازم جهت احتراق را با فیلتر کابین خودرو اشتباه نگیرند. فیلتر هوای کابین جهت تصفیه هوایی که به داخل کابین مسافران یک اتومبیل وارد می شود، طراحی شده است.

 

انواع فیلتر های هوا

فیلتر هوای اصلی هیوندای از مواد نازکی ساخته می شوند، درست مانند ماسک های گرد و غبار. این مواد اکثرا از جنس کاغذ یا پارچه هستند اگرچه فیلترهای اسفنجی نیز اخیرا وجود دارند. اتومبیل های قدیمی تر که با سیستم کاربراتور کار می کنند معمولا از فیلتر های گرد و دایره ای شکل استفاده می کنند در حالی که خودروهای انژکتوری از فیلترهای مسطح مستطیلی استفاده می کنند.

 

فیلترهای هوا کاغذی هیوندای

فیلترهای هوای کاغذی معمول ترین فیلترهای هوای مورد استفاده در خودروهای شخصی و خانوادگی هستند. اگرچه شکل این فیلتر ها متفاوت است اما اغلب آنها دارای لبه ای لاستیکی یا پلاستیکی بوده که در درون آن کاغذی به شکل مناسب و تاخورده وجود دارد. اکثر این فیلترها ارزان بوده و مراحل نصب آنها نیز راحت است.

 

فیلتر هوا روغنی

فیلتر های روغنی (یا فیلترهای حمام روغن) امروزه کاربرد چندانی ندارند مگر در برخی از اتومبیل های بسیار قدیمی. این نوع از فیلتر ها قبل از توسعه و پیشرفت فیلترهای کاغذی به کار می رفته اند. طراحی فیلترهای مذکور به نحوی بوده است که جریان هوای حامل ذرات مزاحم را به درون وان پر از روغن یا محیطی آغشته به روغن (چیزی مانند اسفنج یا یک توری ریز) هدایت بکنند تا ذرات آن رسوب کرده و جدا شوند.

 

فیلترهوا اسفنجی

فیلتر هوای اسفنجی از پلیمرهای اشباع شده از روغن ساخته می شود. قدرت فیلترهای اسفنجی در جداکردن ذرات گرد و غبار بیشتر از فیلتر های کاغذی است. فیلترهای کاغذی معمولا جوابگو بوده و ارزانتر هستند. اما فیلترهای اسفنجی برای کار در محیط های با میزان گرد و غبار بالا مانند ماشین آلات مربوط به کارخانه ها، کامیون های برون جاده ای و شاسی بلندها مناسب ترند.


فیلترهای پنبه ای

پارچه های پنبه ای با منفذهای بسیار ریز یا همان فیلترهای پنبه ای نوع دیگری از فیلترها هستند که قابلیت استفاده مجدد از آنها وجود دارد. این فیلتر ها را می توان شست و از آنها بارها و بارها استفاده نمود.

 

حفظ و نگهداری فیلتر هوا هیوندا

به منظور دست یابی به بیشینه عملکرد و بیشترین کارکرد یک خودرو باید حداقل هرسال یک بار فیلتر هوای آن تعویض شود. این بازه زمانی بسته به اینکه هر خودرو سالانه چند کیلومتر کار می کند و اینکه در چه محیط هایی کار کرده یا پارک بوده است متغیر است. خودروهایی که در مناطق پر گرد و غبار یا مناطق پر از درخت کار می کنند نیاز به تعویض سریعتر فیلترهای خود دارند.

برخی افراد باید به چک کردن فیلتر هوای خودروهایشان طی هر چند ماه عادت کنند تا متوجه سرعت کثیف شدن آنها شوند. معمولا هر بار که روغن خودرو را عوض می کنند فیلتر هوای آن را نیز چک می کنند (اگرچه ممکن است هربار آن را تعویض نکنند). پارچه های پنبه ای با منفذهای بسیار ریز یا همان فیلترهای پنبه ای نوع دیگری از فیلترها هستند که قابلیت استفاده مجدد از آنها وجود دارد. این فیلتر ها را می توان شست و از آنها بارها و بارها استفاده نمود.

 

(فیلتر هوای هیوندای – فیلتر هوای اصلی هیوندای)

در اکثر خودروها دسترسی به فیلتر هوا کار ساده ایست. روی فیلتر هوا را معمولا با قابی می پوشانند که توسط چند گیره محکم شده و به راحتی با دست قابل باز کردن هستند. تنها تعداد اندکی از وسایل نقلیه وجود دارند که برای دستیابی به فیلتر هوایشان نیاز به آچار پیدا می کنیم. همچنین می توان برای اطلاع پیدا کردن از محل دقیق فیلتر هوا از افراد ماهر مشورت گرفت.

 

(فیلتر هوای هیوندای – فیلتر هوای اصلی هیوندا)

بعد از برداشتن درپوش مذکور، فیلتر هوا را می بایست از محفظه خود بیرون آورد و در مقابل یک منبع نور (مانند نور خورشید یا یک لامپ) گرفت. تیره و مات بودن فیلتر نشانه این است که فیلتر کثیف بوده و دیگر نمی تواند به صورت کارآمد ذرات گردو غبار را از جریان هوا جدا کند.

فیلترهایی که اجازه عبور مقداری نور از خود را می دهند هنوز می توانند کار کنند.

 

(فیلتر هوا هیوندای – فیلتر هوا اصلی هیوندا)

برای تعویض فیلترهای هوا چندان هم عجول نباشید زیرا این کار هم نیازمند صرف هزینه است و هم در مواردی که کاغذهای غیرقابل بازیافت در تهیه فیلتر ها به کار رفته باشد، به محیط زیست آسیب می رساند. هیچ فیلتر هوایی در صورتی که کارش را درست انجام داده باشد کاملا تمیز به نظر نمی رسد.


تعویض فیلتر هوا اصلی هیوندای

فرایند تعویض فیلتر هوا بستگی به نوع خودرو دارد بنابراین برای انجام آن می توان از تعمیرکار های مجرب یا کتابچه های راهنمای مخصوص نوع و مدل اتومبیل خود کمک گرفت.

به هرحال، فرایند تعویض فیلتر شامل این مراحل است:

باز کردن درب محفظه ای که فیلتر در آن قرار دارد، درآوردن فیلتر قدیمی و کنارگذاشتن آن، جایگزین کردن فیلتر هوای جدید و محکم کردن مجدد درب محفظه.

 

تمیز کردن فیلتر هوا هیوندای 

فیلترهای هوا مادام العمر یا آنهایی که طول عمرشان به پایان نرسیده را به همان روشی که در بالا گفته شد در می آوریم و به جای تعویض آنها با فیلترهای جدید فقط کافی است که آنها را تمیز کنیم. در اینجا هم مراحل لازم برای انجام فرایند مربوطه بسته به نوع وسیله نقلیه و نوع و برند فیلترهای هوا با یکدیگر متفاوت هستند.

(فیلتر هوای هیوندای – فیلتر هوای اصلی هیوندا)

در اکثر موارد برای تمیز کردن فیلتر هوا باید مراحل زیر را انجام داد:

  • تمیز کردن گردوخاک جمع شده روی فیلتر هوا
  • استفاده از مواد تمیزکننده و شوینده
  • شستشو و آبکشی فیلتر
  • خشک کردن فیلتر توسط جریان هوا
  • روغنکاری فیلتر قبل از جازدن مجدد آن

 

جمع بندی

همانطور که ریه های چرکین و عفونت کرده نفس کشیدن منظم و دریافت اکسیژن کافی را برای انسان با مشکل روبرو می کند. فیلترهای کثیف نیز عملکرد اتومبیل را سخت تر می کنند. فیلتر هوای اصلی هیوندای را می توان از بخش فروشگاه بازرگانی میروکیلی ببینید و خریداری نموده و به راحتی تعویض نمایید. اغلب فیلترهای استاندارد، کاغذی هستند و حتی فیلترهای بهتری هم وجود دارد که از جنس پنبه یا اسفنج هستند و بارها می توان از آنها استفاده کرد. برای فیلترهای چندبار مصرف تنها کافیست هرچند وقت یک بار آنها را تمیز کرد و نیازی به تعویض ندارند. فیلترهای هوا جزء لوازم ارزان قیمت خودرو بوده و تعویض آنها یکی از بهترین راه ها برای کمینه کردن مصرف سوخت اتومبیل و صرفه جویی در هزینه هاست.

 

منبع : filtermachin.com


تعاریف دیگر از منابع دیگر

 

فیلتر هوا خودرو چیست و چه نقشی دارد؟

فیلتر هوای خودرو هم به مانند سایر اجزای موتور دارای اهمیت فراوانیست و وجودش برای خودرو الزامیست و همانطور که از اسمش پیداست نقش فیلتراسیون هوا را برعهده دارد. فیلتر هوا در حقیقت وسیله ایست که بر سر راه هوای ورودی به موتور خودرو قرار می گیرد و ذزات ناخالص موجود در این هوای ورودی را به خود جذب می کتد و همچنین وظیفه کنترل میزان هوای ورودی به موتور را بر عهده دارد.

 

(فیلتر هوا هیوندای – فیلتر هوا اصلی هیوندا)

اما در ادامه با نقش ها و چگونگی عملکرد فیلتر هوای خودرو و ارتباطش با سایر اجزای خودرو را بررسی می نماییم.

 

فیلتر هوا خودرو 

ذرات آلاینده بسیار زیادی درون هوا هستند که می توانند به خیلی از اجزای موتور آسیب برسانند و آنها را دچار فرسایش نمایند.سوپاپ ها، یاتاقان ها، رینگ های پیستون و همچنین بدنه سیلندرها از قطعاتی هستند که به راحتی مورد فرسایش قرار می گیرند.این ذراتی که باعث آسیب به موتور می شوند عبارتند از گرد و غبار موجود در هوا، دوده، گرده، رطوبت و خیلی از ذرات مضر دیگر. فیلتر هوای خودرو هم همین وظیفه را دارد یعنی از ورود این ذرات به داخل موتور و اجزای آن جلوگیری به عمل می آورد.

 

ارتباط فیلتر هوا خودرو و مصرف بنزین و سوخت

یکی از نکاتی که متخصصین خودرو و همچنین تعمیرکاران همواره به آن اشاره می کنند مصرف بالای بنزین در صورت استفاده از فیلتر هوای کثیف می باشد و حتی به دلیل قیمت بالای سوخت خودرو ، از نظر اقتصادی، تعویض فیلتر هوای خودرو بسیار به صرفه می باشد ضمن اینکه از برزو آسیب به خودرو هم جلوگیری می شود. در صورت کثیف بودن فیلتر هوا و شرایط نامساعد آن، میزان مصرف سوخت هم افزایش می یابد و باعث افزایش شاخص های آلایندگی در محیط زیست خواهد شد و در حقیقت با تعویض فیلتر هوا خودرو می توانید به کاهش مصرف سوخت خودرو کمک کنید.

 

عمر مفید فیلتر هوا اصلی هیوندای

چیزی که مشخص و با توجه به جنس فیلتر هوای خودرو، دارای عمر محدودی می باشد و با توجه به میزان استفاده از خودرو و میزان رانندگی با آن تعیین می شود. طبق استانداردهای گفته شده عمر مفید یک فیلتر هوا بین ۳ تا ۵ هزار کیلومتر کارکرد می باشد. همچنین باید دقت داشت که بکار بردن فیلتر هوای نامرغوب باعث صدمه دیدن موتور و همچنین افزایش مصرف سوخت خواهد شد. همچنین محل جایگیری و استقرار فیلتر هوای ماشین، در خودروهای مختلف متفاوت می باشد و در صورتی که به درستی در جایگاهش قرار نگیرد. هوای لازم بجای عبور از فیلتر هوا، از میان درز ها عبور می کند و فیلتراسیون به خوبی انجام نخواهد شد و می تواند صدماتی را به موتور وارد نماید.

 

(فیلتر هوای هیوندا – فیلتر هوا اصلی هیوندا)

هر فیلتر هوایی دارای ظرفیتی است و منظور از ظرفیت فیلتر هوا ، میزان گرد و غبار و آلاینده هاییست که می تواند جذب نماید و در خود نگه دارد و مشخصا با پر شدن ظرفیت آن باید تعویض شود. برای فیلترهای کاغذی ظرفیت در نظر گرفته شده ۵۰۰۰ کیلومتر می باشد. یکی دیگر از اصطلاحات مربوط به فیلتر هوا ، هوادهی فیلتر هوا می باشد و به مهنای حجم هواییست که در واحد سطح در واحد زمان از فیلتر عبور می کند. مثلا یک فیلتر هوای خوب دارای هوادهی ۳۱۹ فوت در دقیقه می باشد. و نکته ای که در همین مورد باید ذکر نمود. هوادهی بالاست که در این صورت، مقاومت فیلتر در برابر عبور هوا پایین است.

 

(فیلتر هوا اصلی هیوندای)

و در صورت هوادهی بالا، موتور نیروی کمتری را برای مکش هوا لازم دارد و باعث افزایش راندمان خودرو می شود. توصیه می شود تا با تعویض به موقع فیلتر هوا راندمان موتور را بالا ببرید و حتی با تمیز کردن فیلتر هم تنها قادر به تمیز کردن آن نسبت به گرد و غباری که رویش نشسته هستید و نمی توانید ذراتی که با بافت فیلتر ترکیب شده ان را جداسازی نمایید.

 

منبع : اسمارت کار


در این بازرگانی فیلتر هوای اصلی هیوندای و فیلتر هوای اصلی کیا به بفروش می رسد که عبارتند از :

فیلتر هوا اکسنت ، فیلتر هوا آوانته ، فیلتر هوا آزرا ، فیلتر هوا سنتنیال ، فیلتر هوا کوپه ، فیلتر هوا ,النترا ، فیلتر هوا ، جنسیس فیلتر هوا جنسیس کوپه ، فیلتر هوا توسان ، فیلتر هوا سانتافه ، فیلتر هوا وراکروز ، فیلتر هوا سوناتا ،فیلتر هوا ورنا ، فیلتر هوا ولوستر ، فیلتر هوا i20 ، فیلتر هوا i30 ، فیلتر هوا i40 ، فیلتر هوا ix45 ، فیلتر هوا ix55 ، فیلتر هوا سراتو, فیلتر هوای هیوندا, (فیلتر هوای هیوندای – فیلتر هوای اصلی هیوندای – لوازم یدکی هیوندای )

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *